صنعت کاران متحد ارائه دهنده دستگاه های بسته بندی و خشک کن میوه

ماشین سازی صنعت کاران متحد
جستجو
Close this search box.

خط تولید چیپس و خلال سیب زمینی

خط تولید چیپس و خلال سیب زمینی

برای تولید چیپس سیب زمینی با کیفیت و مرغوبیت بالا، در بازار جهانی مستلزم استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات فرآوری و بسته بندی پیشرفته می باشیم ،ضمن اینکه تمامی استاندارد های بین المللی باید در این فرآیند تولید رعایت شود.

شرکت صنعت کاران متحد با توجه به کیفیت ساخت دستگاه ها و ماشین آلات ،به یک مزیت خیلی مهم در قسمت جذب روغن در مرحله خروجی چیپس که نیاز به توجه بالایی داشته دست پیدا کرده است که در سطح استاندارد بین المللی تایید شده است.

سیب زمینی یک ماده غذایی پرمصرف به شمار می آید که در تهیه انواع غذاها و فرآورده های خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد از جمله محصولاتی که از سیب زمینی تولید می شود می توان به چیپس سیب زمینی، چیپس خلالی یا خلال سیب زمینی، سیب زمینی نیم پز منجمد (فرنچ فرایز) یا سیب زمینی نیمه آماده و سیب زمینی سرخ شده اشاره کرد.


صنعت کاران متحد یکی از بهترین شرکت ها در زمینه ی طراحی و تولید انواع ماشین آلات صنعتی از جمله دستگاه بسته بندی، دستگاه خشک کن، دستگاه بسته بندی خانگی و.. . می باشد که دارای انواع ماشین آلات در زمینه ی فرآوری چیپس و سیب زمینی می باشد. ماشین آلات تولید چیپس و خلال سیب زمینی این شرکت جهت تولید سیب زمینی نیم پز و نیمه آماده نیز مناسب می باشند. قطعات به کار گرفته شده در ماشین آلات این شرکت از بهترین و باکیفیت ترین برندهای موجود در بازار می باشد.

مدل های تولید چیپس در خط تولید مذکور در مدل های خلالی و اسلایس شده می باشد.

در تولید چیپس سیب زمینی می توان از انواع طعم های مختلف نیز استفاده نمود. طعم های مورد استفاده بنابر نیاز بازار قابل تغییر در انواع متنوع می باشد.
–>

تاریخچه تولید چیپس به حدود 150 سال قبل برمی گردد و امروزه چیپس یکی از تنقلات رایج بیشتر کشورها در طعم های گوناگون به شمار می آید. مصرف زیاد این خوراکی و همچنین بازار گسترده فروش آن باعث شده افراد زیادی در پی تولید این محصول باشند.
برای تهیه یک چیپس با کیفیت نیازمند ماشین آلات مخصوص این کار هستیم که در ادامه بانگاهی خواهیم داشت بر فرآیند تولید و بسته بندی این محصول تا بیشتر با خط تولید چیپس آشنا شویم.

در خط تولید چیپس، کنترل دما  از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، به همین دلیل برای حفظ کیفیت، سیستم گردش و سیرکوله روغن، مناسب ترین انتخاب طبق استانداردهای بین المللی در این فرآیند می باشد.

فرآیند تولید چیپس سیب زمینی

  1. انتخاب سیب زمینی مناسب و جدا سازی ناسالم ها
  2. لکه گیری و پوست گیری سیب زمینی
  3. برش سیب زمینی
  4. خشک کردن سیب زمینی
  5. عملیات ضد عفونی و رنگبری (بلاچینگ)
  6. مرحله سرخ شدن یا سوخاری شدن سیب زمینی
  7. مرحله نمک زنی و افزودن طعم دهنده ها
  8. مرحله خشک کردن
  9. مرحله بازرسی و سرمایش
  10. مرحله بسته بندی محصول

فرآیند تولید و بسته بندی چیپس و خلال سیب زمینی

ماده اولیه تولید چیپس، سیب زمینی می باشد که برای تولید چیپس به سیب زمینی با شاخص های خاص نیازمندیم از جمله این شاخص ها داشتن قند پایین می باشد به همین دلیل برخلاف تصور عموم هر سیب زمینی برای تولید چیپس مناسب نیست. بعد از چیده شدن سیب زمینی از مزرعه و انتقال آن به انبار کارخانه این محصول در دمای مناسب نگهداری می شود تا برای مرحله تولید آماده شود.

مرحله اول از قسمت شستشو سیب زمینی آغاز می گردد که محصول مورد نظر در حوضچه های بزرگ شسته شده و توسط دستگاه آبگیر سانتریفیوژ آبگیری می شود و سپس برای پوست گیری به دستگاه پوست کن سیب زمینی انتقال پیدا می کند.
در این دستگاه، محصول داخل یک محفظه مخصوص قرار گرفته و توسط نیروی گریز از مرکز سیب زمینی ها با جداره دستگاه که از پوشش خاصی برخوردار است، سایش پیدا کرده و پوست سیب زمینی کنده می شود برای سهل نمودن بیشتر این کار از آب هم استفاده می شود تا سطح سیب زمینی مرطوب باشد.

پس از مرحله پوست گیری یک بار دیگر محصول توسط نازل های آب پاش مورد شستشو قرار گرفته و به دستگاه اسلایسر سیب زمینی انتقال می یابد. اسلایسر سیب زمینی با استفاده از تیغه های مخصوص، سیب زمینی را به شکل ورقه ورقه شده در آورده و پس از آن سیب زمینی به دستگاه بلانچر منتقل می شود.
در این دستگاه در دو مرحله، محصول داخل آب گرم و آب سرد قرار می گیرد. این شوک وارد شده باعث ترد شدن محصول در مرحله سرخ کردن می شود.
بعد از مرحله بلانچینگ وارد مرحله اصلی یا همان مرحله پخت می شویم؛ در این مرحله توسط دستگاه فرایر سیب زمینی ها سرخ شده و روغن گیری می شوند و برای افزودن طعم دلخواه به سیب زمینی، محصول وارد دستگاه طعم پاش می شود که در آنجا طعم های مورد نظر را به چیپس اضافه می کنند و در پایان مرحله بسته بندی چیپس قرار دارد که با استفاده از دستگاه های بسته بندی تمام اتوماتیک محصول نهایی بسته بندی و آماده عرضه به بازار می گردد.

از آنجایی که رطوبت هوا باعث از بین رفتن تردی چیپس می شود و کیفت کار را خراب می کند، بنابراین باید بسته بندی محصولات به گونه ای باشد تا هوا به داخل بسته بندی ها نفوذ نداشته باشد.

دستگاه های بسته بندی چیپس

 

 برای بسته بندی چیپس سیب زمینی و چیپس خلالی نیاز به دستگاه های بسته بندی تمام اتوماتیک می باشد. از مدل های مولتی هد توزین دار برای بسته بندی فرنچ فرایز نیز استفاده می شود.
سیستم بسته بندی چیپس شامل دستگاه بالابرz، دستگاه بسته بندی توزین دار، سیستم تاریخ زن حرارتی، سیستم فرم پاکت زن، سیستم تزریق گاز ازت و نوار نقاله جلو بسته بندی می باشد.

دستگاه های بسته بندی چیپس دارای مدل های مختلف می باشد که براساس ظرفیت تولید تقسیم بندی می شوند:

    1. دستگاه بسته بندی تک توزین
    2. دستگاه بسته بندی دو توزین
    3. دستگاه بسته بندی چهارتوزین
    4. دستگاه بسته بندی ده توزین
    5. دستگاه بسته بندی چهارده توزین
    6. دستگاه بسته بندی قوطی پرکن دو توزین
    7. دستگاه بسته بندی قوطی پرکن چهار توزین

این دستگاه ها دارای ترازوهای دیجیتالی دقیق که توانایی وزن کردن محصول از 20 گرم تا یک کیلوگرم را دارا می باشد.  مجهز به سیستم برنامه نویسی pLC، نمایشگر لمسی، منوی چهار زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی و روسی) با قابلیت اپراتوری آسان می باشد. ظرفیت تولید این دستگاه براساس وزن بسته متفاوت است بعنوان مثال بسته بندی چیپس 35 گرمی در دستگاه بسته بندی ده توزین تعداد 45 بسته در دقیقه تولید می شود.

 

مراحل تولید و بسته بندی این محصولات توسط دستگاه های تمام اتوماتیک صورت می گیرد.

صنعت کاران متحد یکی از بهترین شرکت ها در زمینه ی طراحی و تولید انواع ماشین آلات صنعتی از جمله انواع ماشین آلات در زمینه ی فرآوری چیپس و سیب زمینی می باشد.
کلیه دستگاه های ساخت این شرکت با استفاده از آخرین تکنولوژی روز و دانش فنی ساخته شده و قابل رقابت با محصولات خارجی می باشند.

واحد فروش: ۰۲۶۴۴۵۲۶۶۰۱
همراه فروش – خط ویژه: ۰۹۱۲۸۴۰۲۲۷۰
پست الکترونیک: info@sanatkaranco.com
کارخانه و نمایشگاه: کیلومتر12 اتوبان کرج- قزوین، روبروی کارخانه آرد ستاره، شرکت صنعت کاران متحد

 

کلیه ماشین آلات تولید شده توسط شرکت صنعت کاران متحد شامل ۱۸ ماه گارانتی و ۲۰ سال خدمات پس از فروش می باشند و مراحل نصب و راه اندازی و آموزش پرسنل نیز توسط متخصصان این شرکت صورت می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه اندازی خطوط مختلف صنایع غذایی و اطلاع از قیمت ماشین آلات می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره ۵-۴۴۵۲۶۶۰۱-۰۲۶ تماس حاصل فرمایید و یا با تکمیل فرم درخواست مشاوره کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

10 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − دو =