صنعت کاران متحد ارائه دهنده دستگاه های بسته بندی و خشک کن میوه

ماشین سازی صنعت کاران متحد
جستجو
Close this search box.

نقش بسته بندی در بازاریابی و جذب مشتری

نقش بسته بندی در بازاریابی و جذب مشتری

اهمیت بسته بندی مواد غذایی

امروزه بسته بندی مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. بسته بندی را می توان از زوایای گوناگون مورد بررسی قرارداد تولید کنندگان محصولات مختلف برای فروش بهتر و بیشتر تولیدات خود از بسته بندی های مختلف استفاده می کنند. دراین مقاله سعی بر آن داریم بسته بندی مواد غذایی و سایر محصولات را از نگاه دیگری مورد ارزیابی قرار دهیم.

طراحی بسته بندی در بازاریابی و جذب مشتری

اولین مشخصه هر بسته بندی نوع طراحی آن می باشد. طراحی بعنوان ویترین محصول به شمار می آید در حال حاضر طراحان بسیاری در سراسر دنیا به منظور ایجاد انگیزه بیشتردر مشتری وجذابیت بصری محصول اقدام به طراحی های متناسب با نوع محصول و کاربرد آن می کنند. حتی در این زمینه مسئله شناخت رنگ ها نیز یکی از ویژگیهای بارز طراحی است به این صورت که بنا به شرایط محیطی و جغرافیایی و سلیقه ساکنان مناظق مخلف سعی برآن می شود که رنگ های انتخاب شده هماهنگی بیشتری با ویژگی های ذکر شده داشته باشد. عوامل مهم دیگری که در طراحی بسته بندی موثر است می توان به محدوده سنی مشتریان، نوع محصولات (غذایی، صنعتی، شیمیایی، دارویی، و…)، شکل ظاهری محصول و.. اشاره کرد.

انواع مختلف بسته بندی

در بسته بندی یک محصول مهمترین عامل برای انتخاب شکل بسته بندی، اندازه و سایز محصول می باشد. به طور مثال یک سری محصولات از نظر وزنی سبک هستند ولی جای بیشتری اشغال می کنند و همچنین ساختار محصول نیز یکی از عوامل انتخاب شکل بسته بندی می باشد. در این میان بسته بندی های خلاقانه که به طور غیر معمول می باشند هم در جلب توجه مشتری موثر هستند. مثلا شما مقداری پسته را در ظرفی شبیه به خود پسته بسته بندی کنید قابل توجه و زیبا می باشدو مشتری را با نوع جدیدی از بسته بندی آشنا می کند.

تبلیغات از طریق بسته بندی

بعضی از محصولات در ذهن شما جاودانه شده اند یعنی تا رنگ و طرح آن بسته بندی را به چشم می بینید سریعا برند مورد نظر در ذهن شما تداعی می شود. مثل محصولات مینو ازجمله پفک نمکی، ساقه طلایی را در هرجایی ببینید سریعا متوجه می شوید که محصول چه شرکتی است. این مسئله یکی از نکات مهم در برندینگ و بازاریابی است یعنی اینکه شما چگونه با طراحی منحصر به فرد برند خود را تبلیغ کنید

پس یک طراحی مناسب میتواند نام شما را جاودانه کند. همچنین شما می توانید محصولات دیگر خودرا نیز روی یک بسته بندی معرفی کنید تا توجه مشتری را به محصولات دیگر تولیدی شما جلب کند.

لفاف بسته بندی

مواد تشکیل دهنده لفاف بسته بندی نیز یکی از شاخصه های بسته بندی می باشد. این لفاف ها باید متناسب با محصولی باشد که آن را بسته بندی می کنید. به طور مثال برخی محصولات باید در لفاف هایی با ضخامت بالا و یا اینکه در لفاف های کاغذی بسته بندی شوند به همین منظور باید در انتخاب نوع لفاف بسته بندی هم دقت زیادی به خرج داد.

کاربردی بودن بسته بندی

شاید شما هم محصولی خریداری نموده اید و از بسته بندی آن بعدا در جای دیگری استفاده کرده اید به طور مثال بسته بندی هایی که به صورت شیشه یا بطری، کارتن – کیسه هستند را می توان مورد استفاده مجدد قرار داد. مثلا زمانی در اروپا روی کیسه های آرد و مواد پودری اشکال مختلفی طراحی می کردند که خانواده ها بعد از استفاده از آن برای دوختن لباسهای رنگی برای بچه ها استفاده می کردند.

از این رو می توان نوع بسته بندی را جوری انتخاب کرد که بتوان از آن استفاده مجدد نمود.

نقش بسته بندی در بازاریابی و جذب مشتری

خلاقیت و تمایز در بسته بندی

طراحی بسته بندی جذاب و خلاقانه چه نقشی در تبلیغات دارد؟

گاهی برای کسب شهرت در میان رقبا باید متفاوت تر باشید یعنی سعی کنید مدل جدیدی از بسته بندی را ارائه کنید که تاکنون در بازار وجود نداشته است.  مثلا اگر تا کنون محصول خودرا به صورت سلفونی بسته بندی کردید از این به بعد آن را داخل ظرف یا به صورت دیگه ای بسته بندی کنید. تا مشتریان شما یکبار دیگر با محصول شما آشنا شوند و برند شما برای آنها شناخته شده تر شود. همچنین تنوع در رنگ های استفاده شده هم برای انتخاب سریع مشتری مناسب است مثلا در بسته بندی تخمه آفتابگردان، می توان طعم های مختلف فلفلی را به رنگ قرمز، آبلیمویی را به رنگ سبز بسته بندی کرد.

اطلاعات درج شده روی بسته بندی

نوشتن اطلاعات روی بسته یکی از موارد ضروری است که به آگاهی مشتری در مورد استفاده از محصول کمک می کند

به طور مثل اگر محصولی در رابطه با درست کردن غذا می باشد می توانید مراحل طبخ دادن آن را به صورت کامل و مرحله به مرحله روی لفاف بسته بندی درج کنید تا مشتری با استفاده از آن بتواند غذای دلخواه خودرا درست کند. یا اینکه اگر محدودیتهایی برای مصرف محصول وجود دارد این محدودیت ها را به مشتری اطلاع بدهید.  هرچه قدر این اطلاعات کامل تر و جامع تر باشد مشتری شما را به خرید دوباره این محصول ترغیب می کند.

 

واحد فروش: ۰۲۶۴۴۵۲۶۶۰۱
همراه فروش – خط ویژه: ۰۹۱۲۸۴۰۲۲۷۰
پست الکترونیک: info@sanatkaranco.com
کارخانه و نمایشگاه: کیلومتر12 اتوبان کرج- قزوین، روبروی کارخانه آرد ستاره، شرکت صنعت کاران متحد

کلیه ماشین آلات تولید شده توسط شرکت صنعت کاران متحد شامل ۱۸ ماه گارانتی و ۲۰ سال خدمات پس از فروش می باشند و مراحل نصب و راه اندازی و آموزش پرسنل نیز توسط متخصصان این شرکت صورت می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه اندازی خطوط مختلف صنایع غذایی و اطلاع از قیمت ماشین آلات می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره ۵-۴۴۵۲۶۶۰۱-۰۲۶ تماس حاصل فرمایید و یا با تکمیل فرم درخواست مشاوره کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

4 دیدگاه

  • باسلام.برای خط تولید خشکبار و حبوبات صنعتی نیاز به چه دستگاه هایی می باشد.لطفا

    پاسخ دادن
    • با سلام اطلاعات درخواستی به ایمیل شما ارسال گردید لطفا ملاحظه نید باتشکر 09128402270

      پاسخ دادن
  • مطالب عالی بودن،لطفا از بسته بندی میوه ،پاکت منظور م هست دستگاهی دارین؟

    پاسخ دادن
    • با سلام اطلاعات درخواستی به ایمیل شما ارسال گردید لطفا ملاحظه کنید باتشکر 09128402270

      پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 11 =