صنعت کاران متحد ارائه دهنده دستگاه های بسته بندی و خشک کن میوه

ماشین سازی صنعت کاران متحد
جستجو
Close this search box.

دستگاه تفت آجیل و خشکبار – تخمه پزی و شورکن

دستگاه تخمه‌ پزی در شمار تجهیزاتی است که با تنوع و تناژهای تولیدی مختلفی طراحی شده و جهت پخت، برشته‌ کردن و تفت‌ دادن انواع آجیل و خشکبارها به‌کار می‌رود. درواقع امروزه سودآوری بالایی در خط تولید دستگاه‌ تفت آجیل و خشکبار وجود دارد وعلت اصلی آن، مصرف روزافزون خشکبار و‌تنقلات است‌‌. درصورت آشنایی بیشتر شما عزیزان با مشخصات فنی، کارکرد و نمونه‌های پرکاربرد آن، مقاله‌ای را تدوین داده‌ایم که قطعا اطلاعات مفیدی برایتان خواهد داشت.
دستگاه تفت آجیل و خشکبار تخمه پزی و شورکن

اجرایی دقیق و آسان، مکانیزم عملکرد دستگاه تخمه‌ پزی و شورکن

دستگاه تفت آجیل و خشکبار یا دستگاه شورکن که در اصطلاح عامیانه، همان تجهیزات تخمه پزی شناخته می‌شوند، فرایند طعم‌دهی به این مواد غذایی را عهده‌دار هستند.

همچنین این ماشین‌آلات بسته به نوع محصولی که قرار است با آن سروکار داشته باشد با اسامی دیگری همچون دستگاه تفت قهوه، تفت بادام‌ زمینی، پسته و تولید نخودچی نیز شناخته می‌شود.

این دستگاه‌ مجهز به سیستم گرمایش الکتریکی است که از هوای گرم به‌منظور انجام فرایند خشک‌کردن و بودادن استفاده می‌کند. درواقع سیستم قدرتمند این تکنولوژی قادر است محصولات را بدون نیاز به چربی تفت دهد و‌ نمکی کند.

موادی که به این دستگاه وارد می‌شوند، مستقیما به مخزن داخلی رفته تا با گردش‌های مداوم، به‌صورت برشته و شور خارج شوند. درواقع این سیستم گردشی با مصرف کمترین میزان برق کمک می‌کند تا محصولات به‌شکلی کاملا یکنواخت فرآوری شوند.

از ویژگی‌های فنی دستگاه تفت آجیل و خشکبار چه می‌دانید؟

جهت آشنایی بیشتر شما مخاطبان با مشخصات ساختاری و کاربردی دستگاه تفت آجیل و خشکبار، ما به بررسی مشخصاتی پرداخته‌ایم که به‌عنوان مزیتی در استفاده از این تجهیزات برای تولیدکنندگان این مواد غذایی شناخته می‌شود.

  • وجود سیستم گردشی و توزیع یکسان حرارت در محصول که سبب پخت یکدست می‌شود.
  • مجهز به سیستم کنترل جهت تنظیم دما، زمان تفت‌دادن و تخلیه ماده غذایی.
  • به‌کارگیری موتوربکس به‌جای تسمه جهت عملکرد و کارایی بهتر دستگاه.
  • تنوع در ابعاد جهت قرارگرفتن در کارخانه‌های بزرگ صنعتی یا کارگاه‌های کوچک.
  • مجهز به عایق پشم سنگ جهت مصرف کمتر سوخت و‌ پیشگیری از گرمای محیط.

تنوع دستگاه تخمه پزی و شورکن از لحاظ میزان ظرفیت و محل کاربری

دقت کنید که این دستگاه در هر نوعی که باشد، قادر است عمل تفت‌دادن، نمکی و طعم‌دارکردن ماده غذایی را به‌صورت همزمان انجام دهد. این تجهیزات به‌جهت کاربری‌های مختلف در انواع گوناگونی وجود دارند که تحلیل مختصری از آنها را می‌خوانید.

زمانی که این تجهیزات در ظرفیت‌های یک الی 4 تن طراحی می‌شوند، به‌کارگیری آنها مختص کارخانه‌های صنعتی بزرگ است که روزانه به فرآوری حجم زیادی از محصولات می‌پردازند.

اما نوع کارگاهی و کوچکتر آن قادر به طعم‌دهی 100 الی 120 کیلوگرم آجیل و‌خشکبار خواهد بود. البته نوع دیگری از دستگاه تخمه پزی با ظرفیت‌ کمتری هم وجود دارد که با مصرف 220 یا 380 ولت می‌تواند 60 کیلوگرم محصول را در ساعت تفت دهد.

برای اینکه شما عزیزان آسان‌تر به درک انواع این تجهیزات دست یابید ما در عناوین بعدی، به شرح مثالی از 2 نمونه این دستگاه‌ها که محصول تولیدی شرکت صنعت‌کاران متحد است، پرداخته‌ایم:

دستگاه تخمه پزی، تفت‌دهی و شورکن SKM-204

این دستگاه از جمله محصولات پرفروش در حوزه صنایع غذایی است که به‌منظور آماده‌سازی و پخت انواع آجیل و خشکبار در تیراژ بالا به‌کار می‌رود. این فناوری با برخورداری از استانداردهای جهانی، سرعت و کیفیت بی‌نظیری در روند آماده‌سازی محصول دارد.

مشخصات ظاهری دستگاه تخمه پزی و شورکن

این سبک از ماشین‌آلات صنعتی دارای یک درام استیل با خطوط حلزونی است. این درام هنگام روشن‌شدن در جهت عقربه‌های ساعت به گردش می‌آید تا عمل تفت‌دادن آجیل درون مخزن صورت بگیرد و درنهایت چرخش پادساعت‌گرد آن به تخلیه محصولات تفت‌داده‌شده کمک می‌کند.

شما در نگاه اول متوجه 4 چرخ تعبیه‌شده در قسمت پایه‌ها هستید که روند جابه‌جایی دستگاه را تسهیل کرده‌اند و سپس دهنه هرم‌مانند ورودی را می‌بینید که به‌واسطه این راه ارتباطی می‌توان محصولات را درون مخزن ریخت.

مشخصات فنی دستگاه تخمه پزی 204

عملکرد این وسیله الکترومکانیک است و از فولادهای آبکاری‌شده در راستای ساخت شعله آن استفاده می‌شود‌. این دستگاه تخمه پزی با نیروی 380 ولتاژ، قادر است حداقل 50 و حداکثر 150 کیلوگرم آجیل در مدت یک ساعت تفت دهد. موتور این تجهیزات با قدرت 1.5 اسب بخار، حرارت لازم را با سوخت‌هایی نظیر گازوئیل جهت آماده‌سازی خشکبار تامین می‌کند.

بدنه این دستگاه از متریال‌های آهن و استیل ساخته شده که استقامت خوبی دربرابر زنگ‌زدگی، ضربه و فشارهای احتمالی دارد.

دستگاه تخمه پزی، تفت‌دهی و شورکن SKM-201

از دیگر مهم‌ترین دستگاه‌های طعم‌دهی آجیل و خشکبار می‌توان به مدل SKM-201 معروف به کانتینیوس روستر اشاره کرد که در خط فرآوری و بسته‌بندی محصولات کاربرد شایانی دارد. این تجهیزات معمولا به‌دلیل ابعاد غول‌پیکر خود نسبت به نمونه قبلی، مختص کارخانه‌های بزرگ است نه کارگاه‌های صنعتی کوچکتر.

مشخصات ظاهری دستگاه تفت SKM-201

این دستگاه در ابعاد 170*80*300 وجود دارند که از برق 3 فاز و توان 1.5 کیلووات برای بودادن و رست‌کردن خشکبار استفاده می‌کند. بدنه آن از متریال آهن با پوشش الکترواستاتیک ساخته شده که استحکام و مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. عملکرد این تجهیزات به‌صورت تمام اتوماتیک، بدون دخالت اپراتور صورت می‌پذیرد.

مشخصات فنی دستگاه SKM-201

این دستگاه مجهز به مخزن ذخیره‌سازی اولیه، سیستم تامین حرارت با مشعل‌های گازی، سیستم چرخش هوای گرم و نوارهای حمل‌کننده خشکبار است. از دیگر مشخصات فنی آن می‌توان گفت که با وزن 300 کیلوگرمی خود، قادر به فرآوری 400 الی 500 کیلوگرم آجیل در ساعت خواهد بود.

مزایای دستگاه تفت آجیل و خشکبار، تخمه پزی، تضمین‌کننده دانه‌هایی خوش‌طعم

این تجهیزات با تفت و نمکی‌کردن آجیل‌ها و خشکبارها، علاوه‌بر اینکه طعم فوق‌العاده خوشمزه‌ای به آنها می‌بخشد، به سطح کیفیت و ماندگاری محصولات کمک می‌کنند. این مسئله به فروش بیشتر محصولات، رونق بازار و سودآوری کسب‌وکارها می‌انجامد.

جنبه دیگری از مزایای این دستگاه که با ساختار خود آنها ارتباط دارد، این است که مطابق با قوانین سازمان غذا و دارو قابل شست‌وشو هستند چراکه قسمت‌های در تماس با محصول از جنس استیل یا استنلس ضدزنگ ساخته شده‌اند.

جمع‌بندی

دستگاه تخمه پزی یا تفت آجیل و خشکبار که با بی‌شمار نام‌های دیگر هم شناخته می‌شود، از جمله تجهیزات مهم و ضروری در حوزه صنایع غذایی است که شاید نمونه‌های کم‌ظرفیت آن را سوپرمارکت‌ها دیده باشید. این وسیله از چند جهت مورد توجه افراد واقع شده است.

اول به‌جهت طراحی جذاب این دستگاه‌ها که در عین بازدهی و راندمان بالا، سوخت اندکی مصرف می‌کنند و با مرغوب‌ترین متریال‌های روز ساخته شده‌اند و دلیل دوم به این خاطر است که در عصر حاضر مصرف آجیل و خشکبار طرفداران زیادی در بین ایرانیان دارد. به‌ همین علت روی کارآمدن این تجهیزات در سودآوری گسترده‌تر کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، موثر واقع می‌شود.

در این راستا شرکت صنعت‌کاران متحد، سابقه درخشانی در زمینه طراحی و ساخت ماشین‌آلات صنایع غذایی، دارویی و آشامیدنی دارند. نوآوری این شرکت در خلق چنین دستگاه‌هایی موفق به راه‌اندازی بیش از 800 کارخانه داخلی و تامین نیاز 22 کشور دنیا شده است.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − هفت =

در این مطلب میخوانید