صنعت کاران متحد ارائه دهنده دستگاه های بسته بندی و خشک کن میوه

ماشین سازی صنعت کاران متحد
جستجو
Close this search box.

حبوبات دانه ای و علوفه ای

حبوبات دانه ای و علوفه ای

حبوبات چیست؟

حبوبات بخش مهمی از رژیم غذایی می باشند که دارای انواع مختلفی هستند.

حبوبات بسته به نوع و جنسشان نیازمند بسته بندی، حمل، زیبا سازی و…مخصوص به خود هستند.

شرکت صنعت کاران متحد دارای انواع دستگاه های گوناگون جهت فرآوری حبوبات می باشند که عبارت اند از : دستگاه نوار نقاله دستچین حبوبات، دستگاه بوجاری حبوبات، دستگاه بالابر کاسه ای Z، دستگاه پولیش حبوبات و دستگاه بسته بندی ۴ توزین حبوبات تمام نیاز های شمارا جهت عرضه ی یک محصول با کیفیت به بازار برطرف می کند.

انواع حبوبات

همه ی حبوبات ها از یک دانه و غلاف تشکیل شده اند.این غلاف ها اغلب دارای دو بخش بوده که دانه در داخل آن قرار می گیرد.به طور معمول مردم فقط دانه را می خورند درحالی که از غلاف آن نیز می توان استفاده کرد.بهترین مثال برای این حالت نخود سبز است که هم می توان آن را در حالی که در داخل غلاف است استفاده کرد یا قبل از مصرف آن را از داخل غلافش خارج نمود و سپس مصرف کرد.

بیش از ۱۸۰۰۰ نمونه گونه های زراعتی گوناگون در جهان وجود دارد که هر کدام ویژگی ها ی خاص خود را دارند، از جمله چگونگی رشد آنها یا عملکردشان. اما به طور کلی حبوبات در دو دسته طبقه بندی می شوند: دانه ای و علوفه ای.

حبوبات دانه ای شایع ترین نوع حبوبات برای مصرف انسان ها هستند اگر چه ممکن است شما با حبوبات علوفه ای نیز آشنایی داشته باشید.
حبوبات دانه ای و علوفه ای
حبوبات علوفه ای

معمولا این نوع از حبوبات در مزارع یافت می شوند که ممکن است مانند یونجه یا شبدر وحشی رشد کنند.

اغلب کشاورزان از این نوع حبوبات برای خوراک دام ها استفاده می کنند.

غلاف های حبوبات علوفه ای درون زمین رشد می کنند اما برگ و گل های آنها روی زمین ظاهر می شوند.

حبوبات دانه ای

حبوبات دانه ای برای مصرف انسان پرورش داده می شوند که میتواننده بسته به نوع و زمان برداشتشان متفاوت باشند.

به عنوان مثال بادام زمینی در یک غلاف خشک و شکننده رشد می کند، در حالی که دانه ی لوبیا سبز درون یک پوسته ی سبز و مرطوب رشد می کند.عدس نیز نوع دیگری از این خانواده است که بسیار سالم بوده و غلاف آن روی زمین و به صورت خوشه ای رشد می کند.

حبوبات گلدار

همه ی حبوبات ها جهت مصرف کشت نمی شوند، برخی از آنها به منظور استفاده از گلهایشان پرورش داده می شوند.این نوع از حبوبات هر دو نوع دانه ای و علوفه ای را در برمی گیرند.

ارزش غذایی

حبوبات منابع عالی پروتئین، فیبر هستند که برای رژیم غذایی ضرورت دارند. مطابق گزارش ایالت متحده یک فنجان حبوبات شامل موارد زیر می شود:

۲۴ درصد اسید فولیک
۱۵ درصد پروتئین
۲۰ درصد فیبر
مثالهایی از حبوبات

حبوباتی که در انواع فروشگاه ها عرضه می شوند ممکن است تازه، خشک و یا کنسرو شده باشند. حبوبات زیر جز حبوبات پر مصرف می باشند :

سویا
لوبیا سیاه
نخود
باقالا
عدس
لوبیا قرمز
بادام زمینی
لوبیا سبز
نخود فرنگی
لوبیا سفید
بعضی از علوفه ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

حبوبات یک منبع عالی از پروتئین برای گیاه خواران است که می توان آنها را به روشهای مختلفی مصرف کرد. سعی کنید تعدادی از این حبوبات ها را در رژیم غذایی خود وارد کنید و طعم آنها تجربه کنید.

شما می توانید جهت هرگونه اطلاعات بیشتر در زمینه این دستگاه ها با ما تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۵۶۶۲۹۲۰

کلیه ماشین آلات تولید شده توسط شرکت صنعت کاران متحد شامل ۱۸ ماه گارانتی و ۲۰ سال خدمات پس از فروش می باشند و مراحل نصب و راه اندازی و آموزش پرسنل نیز توسط متخصصان این شرکت صورت می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه اندازی خطوط مختلف صنایع غذایی و اطلاع از قیمت ماشین آلات می توانید با کارشناسان فروش شرکت به شماره ۵-۴۴۵۲۶۶۰۱-۰۲۶ تماس حاصل فرمایید و یا با تکمیل فرم درخواست مشاوره کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =